המשולש הקדוש

שחיית פעוטות הינה פעילות ייחודית אשר בה ההורה והילד נכנסים יחדיו למים והם שותפים לחוויה.  אחת המטרות הברורות והמשמעותיות של שחיית פעוטות היא בעיקר זמן איכות בין ההורה והילד. הרבה מאוד הורים לא חשים קרבה כזו עם הילד במהלך היומיום שלהם :חצי שעה שאין הסחות דעת ( פלאפונים, מיילים וכו) וההורה שם בשביל הילד ב 100% מסתכל עליו בעיניים , נמצא שם כל הזמן בשבילו. לכן באקדמיית עולם המים אנו מדברים על המשולש הקדוש.    

מהו המשולש הקדוש?

משולש זה בנוי מ 3 צלעות הורה , ילד ומדריך.

כאשר לכל אחד מהצלעות הללו יש מערכת יחסית שונה.

מדריך - הורה

כאשר מדברים על הגילאים הקטנים עד גיל שנתיים זאת מערכת היחסים הכי אפקטיבית בשחיית פעוטות. המדריך מסביר להורה איך להחזיק, אילו תרגילים עליו לבצע עם התינוק ורב הקשר נעשה דרכו.

בגילאים היותר גדולים מעל שנתיים מערכת היחסים עם ההורה הופכת להיות פחות משמעותית אך אם זאת יש תמיד לזכור כי ההורה הוא זה המחליט ולכן כל הפעילות חייבת להיות בשיתוף עם ההורים .

מדריך - ילד

זאת מערכת היחסים הכי אינטנסיבית בגילאים הקטנים מערכת היחסים הזו היא בעיקר מושתתת על הסתכלות על הילד לראות מה הוא אוהב וממה הוא מפחד. לחזק אותו מבחינה התפתחותית. ובעיקר לחייך, לתמוך ולהכיל

בגילאי שנה וחצי פלוס מערכת היחסים הזו הופכת להיות יותר משמעותית המדריך והילד הופכים להיות שותפים מלאים בשיעור. הפנייה ברב השיעור היא לילד ופחות להורה. הילד צריך להבין שהמדריך שם בשבילו, רואה אותו ומקשיב לו.

מדריך - ילד

זאת מערכת היחסים הכי אינטנסיבית בגילאים הקטנים מערכת היחסים הזו היא בעיקר מושתתת על הסתכלות על הילד לראות מה הוא אוהב וממה הוא מפחד. לחזק אותו מבחינה התפתחותית. ובעיקר לחייך, לתמוך ולהכיל

בגילאי שנה וחצי פלוס מערכת היחסים הזו הופכת להיות יותר משמעותית המדריך והילד הופכים להיות שותפים מלאים בשיעור. הפנייה ברב השיעור היא לילד ופחות להורה. הילד צריך להבין שהמדריך שם בשבילו, רואה אותו ומקשיב לו.

הורה - ילד

כאן מערכת היחסים היא יותר בעייתית מבחינת המדריך, המדריך לא תמיד יכול להכנס למערכת יחסים זו. היא בעיקר בנויה על החינוך מהבית על מערכת היחסים שקיימת כבר ללא נוכחות המדריך. פעמים רבות אנו כמדריכים מנסים " לחנך" את ההורה על איך להתנהג עם הילד וכאן אנו המדריכים צריכים לזכור כי המקום שלנו הוא איננו חינוך ההורה או הילד אלא להיות שם לתמוך ולתת את הכלים בכדי שיוכלו להנות יחדיו במים.

ככל שהילד וההורה נמצאים לאורך תקופה ארוכה יותר במים מערכות היחסים הללו הופכות לאיתנות יותר ושיתוף הפעולה מוצלח יותר, אך תמיד יש לזכור שאני כמדריכים צריכים להוביל את השיעור ולא להתמקד בחינוך הורים או ילדים.

הכותבת:

רומינה ריי - מדריכת שחיית פעוטות

רומינה ריי – מדריכת שחיית פעוטות , מדריכת שחייה ורכזת קורס מדריכי שחייה באקדמיית עולם המים.